Vizitatorii

Spuneam zilele trecute ca am 2 ghivece cu Cornison pe balcon. Unui ghiveci ii merge bine, de curand m-a rasplatit pentru ingrijirea acordata si a facut primul fruct.
Fratele lui insa, nu a vrut nici in ruptul capului sa creasca frumos si sanatos. Dimpotriva, acum ceva vreme am observant o usoara decolorare a frunzelor si am zis ca o fi din cauza ca l-am sarit de la apa vreo 2 zile. Cu simt de raspundere, am inceput sa-l ud, sa-l bibilesc insa degeaba, parca tot mai rau ii mergea. Ieri uitandu-ma la el mai atent, am observant ca toate frunzele acelea decolorate si patate erau pline de panze de paianjen, asa ca am incercat sa tai cat mai multe dintre ele.
Azi am luat repede la rasfoit internetul si am descoperit ca am vizitatori, pe domnul Paianjen comun (Tetranychus urticae) sau paianjenul rosu de castravete. Conform informatiilor gasite pe net, contributia dansului se recunoaste prin depigmentarea frunzelor atacate, care apar decolorate, pistruiate cu pete albicioase, iar pe dosul frunzei aparand un paienjenis fin si puncte de culoare mai inchisa, care nu sint altceva decit colonia de paianjeni. Frunzele atacate se usuca si cad. Plantele atacate isi inceteaza vegetatia si sfirsesc prin a se usca.

Pentru a scapa de acesti daunatori in mod natural, am gasit urmatoarele reconandari : plantele afectate trebuie stropite cu apă rece. Se recomanda să se ia măsuri de creştere a umidităţii aerului, prin stropirea regulată a plantelor sau prin amplasarea unui recipient cu apă în apropierea lor. Plantele de dimensiuni mici, pot fi învelite, după stropire în nişte pungi de plastic transparente, care să fie sigilate cu un elastic. Plantele afectate trebuie stropite cu fiertură de urzici sau de coada calului (de 2-3 ori zilnic, timp de cel puţin 10 zile). Suplimentar pe plantele atacate se poate turna ceai de usturoi.
O alta varianta, mai chimica, ar fi stropirea plantei cu solutie de sapun .

Lasă un comentariu